Jelige: "Az élet változás, káosz, piszok, szenvedés. A halál béke, rend, gyönyör."
Tények és jellegzetességek: Más néven: a Nekromanták, az élőholtak Színei: Fekete és méregzöld Istenük: Az Ősi Sárkány torzított mása, a pusztító oldalát előnybe helyezve Alap filozófiájuk: "Válaszd az ürességet". A halál iránti morbid érdeklődés Ország/birodalom: Nincs (ők egy titkos társaságot alkotnak az Akadémia és Menedékvár falai között) Főváros: Nincs (ugyanabból az okból kifolyólag) Kulcsszimbólumok: Az anyapók
Leírás (a hivatalos oldalról átvéve) : "A Nekromanták a varázslóktól elszakadt rend. A halál mágiát tanulmányozzák, hogy örökké élhessenek. Az elhunytaik lelkeit irányíthatják vagy holttesteiket kelthetik életre. Szerintük az élvezetek az öt emberi érzékszervhez kötődnek, és minden élvezet fájdalmat okoz (lebetegedés a túl sok evéstől, szeretett személy halála, stb). A megoldás az érzékszervekről való lemondás. A Nekromanták az örök, változatlan, nyugodt "életben" hisznek a "létszükségleteink fenntartása a következő életünkig" jelszó helyett. A magas rendű nekromantákból vámpírok válnak, akik fiatalok, jóképűek és erősek, viszont brutálisan ridegek és kegyetlenek. A csatatéren a Nekropolis katonái általában gyengébbek ellenfeleiknél, viszont az áruk is alacsonyabb, mert kevésbé függenek az anyagi dolgoktól, és ezzel számbeli fölényt nyernek. Ezek a katonák a relatív gyengeségüket más, különleges képességekkel ellensúlyozzák. Minden lény, ami a Necropolis várához tartozik, élőholt, tehát a morál nincs rájuk hatással: a halottak közömbösek, nem érdekli őket a győzelem, nem motiválhatók, de a haláltól se félnek. Az elmére ható trükkök és a mérgek se hatnak rájuk: se elméjük, se testük nincs. Néhány lény még az életerőt is elszívja ellenfelétől, vagy éppen elkerüli a fizikai sebzést."
Összegzés: A Necropolis egy új dimenziót ad a játéknak, miután szétvált az útja a Heroes 4-beli rokonával, az Infernoval. A Venom Spawn nevű lénytől eredő méregzöld szín megmaradt, de a vár erőssége a méreg helyett az élőholt állapot és az olcsó árak. A Necropolis vár a Heroes-sorozat egyik fő alkotóeleme, már a H2-től kezdve. A H2-ben és H3-ban szereplő lényei megegyeznek a H5-beli élőholtakkal. A hangsúly az erő helyett újra a mágián van. A nekromanták titkos szövetség a Haven és Academy vár falai között, s ez az új oldala a várnak. Már tisztán látható a háborúskodás az Inferno és Haven, illetve a Necropolis és Academy között.
Egy új készítőcsapatnak és kiadónak köszönhetően a Heroes-sorozat legújabb részében a Nekromanták teljesen új hátteret és történetet kaptak.
Necropolis: Időrend szerinti történelem (a hivatalos oldalról átvéve)
Az eredetek
HSÉ 62: A Hetek szakadása Szakadás következett be a Hetedik Sárkány követői között, mivel nem tudták eldönteni, hogyan folytassák mesterük befejezetlen munkáját. Sar-Antor megalapította a Vak Testvériséget, egy gyógyítókból, látnokokból és balzsamozókból álló gyülekezetet, amely Ashát dicsőitette. Sar-Banton viszont a Sárkánylovagokat hozta létre, egy testre és elmére egyaránt nagy hangsúlyt fektető harcos rendet. Sar-Shazzar, a legtehetségesebb az összes közül, varázslók és kalandvágyó emberek tömegeivel megindult a Déli Sivatagba, s megalapította a Hét Várost (az első mágikus birodalmat).
HSÉ 74: Sar-Shazzar titokzatos halála Sar-Shazzart alvás közben érte a halál. Amikor a követői megpróbálták testét a Nekropóliszba vinni a hagyományos rituálé elvégzésére, a holttest szétmorzsolódott.
HSÉ 461: A nekromancia felfedezése Sar-Shazzar tanonca, Belketh felfedezte a nekromancia sötét módszerét. Nekromanta kísérletek kezdődtek a Hét Városban.
HSÉ 610-660: A nekromanták felkelése A nekromanták létszáma tovább nőtt, míg végül erős politikai hatalmat képeztek a Hét Városban.
A Modern Idők
HSÉ 751-770: Megtisztulás a nekromantáktól - Polgárháború a Hét Városban A varázslók megelégelték a nekromanták térhódítását, s nagy fokú üldözésbe kezdtek, ami a birtokaik elkobozásától a száműzetéseken át a nyilvános, szórakoztató kivégzésekig terjedt. Hosszú és véres polgárháború kezdődött. Az ősi várost és a környező földeket tönkretették a háborúskodások.
HSÉ 969: Az Ezüstszövetség megalapítása A háborút túlélő varázslók a déli területeken megalapítják az Ezüstszövetséget (a második mágikus birodalmat). A nekromanták keletre menekülnek, Heresh átkozott völgyébe.
HSÉ 969: A Törött pálca háborúja A nekromanták megpróbálták elpusztítani az újonnan létrehozott Ezüstszövetséget, de a szerencse a varázslók oldalára állt, és betörtek Heresh völgyébe. A nekromanták csúfos vereséget szenvedtek, birodalmuk darabokra hullott.
A karakterek
Ezen a ponton még nagyon keveset tudni a karakterekről. Sar-Shazzar: a Hetedik Sárkány legtehetségesebb követője, aki varázslók és kalandvágyó emberek tömegeivel megindult a Déli Sivatagba, s megalapította a Hét Várost (az első mágikus birodalmat) Belketh: Sar-Shazzar tanonca, felfedezte a nekromancia sötét módszerét. Nekromanta kísérleteket indított a Hét Városban. |