A varázslási rendszer a Heroes 5-ben komoly átalakításon ment keresztül. A Heroes 4 rendszerét, amelyben minden várnak saját mágiaosztálya volt az új részben eldobták, és visszatértek a korábbi részekben már megszokott Föld, Tűz, Víz, és Levegő csoportosításhoz.
Light Magic
Light Magic |
Főként hős és egységei támogatására valamint védelmére szakosodott mágiaosztály. Ám találhatóak benne direkt sebzést okozó varázslatok is. |
1. Szint
|
|
Név: Divine Strength Típus: Áldás Költség: 4 mana Hatás: A kiválasztott egység nagyobbat sebez a harcban. None Light Magic: A kiválasztott egység minimum sebzése 50%-kal növekszik. Basic Light Magic: A kiválasztott egység minimum sebzése 65%-kal növekszik. Advanced Light Magic: A kiválasztott egység minimum sebzése 80%-kal növekszik. Expert Light Magic: A kiválasztott egység mindenképp maximumot sebez.
|
|
Név: Haste Típus: Áldás Költség: 4 mana Hatás: A kiválasztott egység kezdeményezési képessége nő. None Light Magic: A kiválasztott egység kezdeményezési képessége 10%-kal növekszik. Basic Light Magic: A kiválasztott egység kezdeményezési képessége 20%-kal növekszik. Advanced Light Magic: A kiválasztott egység kezdeményezési képessége 30%-kal növekszik. Expert Light Magic: A kiválasztott egység kezdeményezési képessége 40%-kal növekszik. |
2. Szint
|
|
Név: Cleasing Típus: Áldás Költség: 5 mana Hatás: A kiválasztott szövetséges vagy ellenséges lényről eltűnik minden varázslat. None Light Magic: A kiválasztott szövetséges vagy ellenséges lényről 40% eséllyel eltűnik minden varázslat. Basic Light Magic: A kiválasztott szövetséges vagy ellenséges egységről 60% eséllyel eltűnik minden varázslat. Advanced Light Magic: A kiválasztott szövetséges vagy ellenséges egységről 80% eséllyel eltűnik minden varázslat. Expert Light Magic: A kiválasztott szövetséges vagy ellenséges egységről 100% eséllyel eltűnik minden varázslat.
|
|
Név: Endurance Típus: Áldás Költség: 6 mana Hatás: A kiválasztott egység védelme növekszik. None Light Magic: A kiválasztott egység védelme +3-mal növekszik. Basic Light Magic: A kiválasztott egység védelme +6-tal növekszik. Advanced Light Magic: A kiválasztott egység védelme +9-cel növekszik. Expert Light Magic: A kiválasztott egység védelme +12-vel növekszik. |
3. Szint
|
|
Név: Righteous Might Típus: Áldás Költség: 6 mana Hatás: A kiválasztott lényt elönti a düh és vért akar ontani, támadása így nő a harcban. None Light Magic: A kiválasztott egység támadása +3-mal növekszik. Basic Light Magic: A kiválasztott egység támadása +6-tal növekszik. Advanced Light Magic: A kiválasztott egység támadása +9-cel növekszik. Expert Light Magic: A kiválasztott egység támadása +12-vel növekszik.
|
|
Név: Deflect Missile Típus: Áldás Költség: 6 mana Hatás: A kiválasztott egységgel szemben a távolsági támadások sebzése lecsökken. None Light Magic: A kiválasztott egységgel szemben a távolsági támadások sebzése 25%-kal csökken. Basic Light Magic: A kiválasztott egységgel szemben a távolsági támadások sebzése 40%-kal csökken. Advanced Light Magic: A kiválasztott egységgel szemben a távolsági támadások sebzése 55%-kal csökken. Expert Light Magic: A kiválasztott egységgel szemben a távolsági támadások sebzése 70%-kal csökken. |
4. Szint
|
|
Név: Magical Immunity Típus: Áldás Költség: 7 mana Hatás: A kiválasztott lényről levesz minden negatív és pozitív varázslatot, valamint a további mágiák sem hatnak rá többet. Csak saját egységeken használható. None Light Magic: Nincs rá hatással. Basic Light Magic: Nincs rá hatással. Advanced Light Magic: Nincs rá hatással. Expert Light Magic: Nincs rá hatással. |
|
Név: Teleportation Típus: Csapatmozgatás Költség: 8 mana Hatás: A kiválasztott egységet a csatamező bármely pontjára teleportálhatjuk. None Light Magic: Nincs rá hatással. Basic Light Magic: Nincs rá hatással. Advanced Light Magic: Nincs rá hatással. Expert Light Magic: Nincs rá hatással. |
5. Szint
|
|
Név: Resurrection Típus: Feltámasztás Költség: 9 mana Hatás: Halott egységeket támaszt fel. None Light Magic: A kiválasztott egység 45+15*SpellPower élet értékében feléled Basic Light Magic: A kiválasztott egység 45+15*SpellPower élet értékében feléled Advanced Light Magic: A kiválasztott egység 45+15*SpellPower élet értékében feléled Expert Light Magic: A kiválasztott egység 210+30*SpellPower élet értékében feléled |
|
Név: Word of Light Típus: Direkt sebzés Költség: 11 mana Hatás: A csatamezőn tartózkodó összes élőhalott és démon egységet sebez. None Light Magic: 12+4*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Light Magic: 12+4*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Light Magic: 12+4*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Light Magic: 56+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. | Ű Dark Magic
Dark Magic |
A rontás művészete. Nekromanták és sötét elf hadurak kedvelt mágiaosztálya. Célja különféle átkokkal az ellenséges lények megbénítása, képességeik csökkentése. |
1. Szint
|
|
Név: Weakness Típus: Átok Költség: 4 mana Hatás: Az elátkozott egység kevesebbet sebez a harcban. None Dark Magic: Az elátkozott egység maximum sebzése csak 50%-kal több mint a minimum sebzése. Basic Dark Magic: A elátkozott egység maximum sebzése csak 35%-kal több mint a minimum sebzése Advanced Dark Magic: A elátkozott egység maximum sebzése csak 20%-kal több mint a minimum sebzése Expert Dark Magic: A elátkozott egység mindenképp minimumot sebez.
|
|
Név: Slow Típus: Átok Költség: 4 mana Hatás: A elátkozott egység kezdeményezési képessége csökken. None Dark Magic: A elátkozott egység kezdeményezési képessége 25%-kal csökken. Basic Dark Magic: A elátkozott egység kezdeményezési képessége 30%-kal csökken. Advanced Dark Magic: A elátkozott egység kezdeményezési képessége 35%-kal csökken. Expert Dark Magic: A elátkozott egység kezdeményezési képessége 40%-kal csökken. |
2. Szint
|
|
Név: Vulnerability Típus: Átok Költség: 5 mana Hatás: Elpusztítja az ellenséges lény páncélját, így csökkentve annak védelmét. Egymás után többször is alkalmazható, de a védelem értéke sosem csökkenhet 0 alá. None Dark Magic: Az elátkozott egységnek 3-mal csökken a védelme. Basic Dark Magic: Az elátkozott egységnek 4-mal csökken a védelme. Advanced Dark Magic: Az elátkozott egységnek 5-mal csökken a védelme. Expert Dark Magic: Az elátkozott egységnek 6-mal csökken a védelme.
|
|
Név: Decay Típus: Átok/sebzés Költség: 6 mana Hatás: Az elátkozott egység megfertőződik és bizonyos időnként föld tipusú sebzést szenved el. A sebzés mértéke 24+8*SpellPower None Dark Magic: Az átok 2 körig tart. Basic Dark Magic: Az átok 3 körig tart. Advanced Dark Magic: Az átok 4 körig tart. Expert Dark Magic: Az átok 5 körig tart. |
3. Szint
|
|
Név: Suffering Típus: Átok Költség: 5 mana Hatás: Az elátkozott egységnek csökken a támadási értéke. None Dark Magic: Az elátkozott egység támadása 3-mal csökken. Basic Dark Magic: Az elátkozott egység támadása 6-tal csökken. Advanced Dark Magic: Az elátkozott egység támadása 9-cel csökken. Expert Dark Magic: Az elátkozott egység támadása 12-vel csökken.
|
|
Név: Confusion Típus: Átok Költség: 7 mana Hatás: Az elátkozott egység elfelejti mi a szerepe a harcban, így az adott körben nem tud támadni. None Dark Magic: 50% esély a felejtésre. Basic Dark Magic: 70% esély a felejtésre. Advanced Dark Magic: 90% esély a felejtésre. Expert Dark Magic: 100% esély a felejtésre. |
4. Szint
|
|
Név: Frenzy Típus: Tudat módosítás Költség: 8 mana Hatás: A elátkozott lényt elönti a düh és a hozzá legközelebb álló egységet támadja meg, legyen az akár ellenség vagy szövetséges. None Dark Magic: Az átok 1 körig tart. Basic Dark Magic: Az átok 1 körig tart. Advanced Dark Magic: Az átok 1 körig tart. Expert Dark Magic: Az átok 2 körig tart. |
|
Név: Blindness Típus: Átok Költség: 9 mana Hatás: A elátkozott egység megvakul, ezért nem tud mozogni, se támadni, se a képességeit használni. Az átok azonnal elmúlik, ha a megvakított lényt megtámadják. A vakság 0.25*SpellPower-nyi körig tart. None Dark Magic: Nincs rá hatással. Basic Dark Magic: Nincs rá hatással. Advanced Dark Magic: Nincs rá hatással. Expert Dark Magic: Nincs rá hatással. |
5. Szint
|
|
Név: Curse of the Netherworld Típus: Direkt sebzés Költség: 9 mana Hatás: A csatatéren tartózkodó összes élő egységet sebzi, kivéve a démonokat. None Dark Magic: 12+4*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Dark Magic: 12+4*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Dark Magic: 12+4*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Dark Magic: 56+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Puppet Master Típus: Tudat módosítás Költség: 12 mana Hatás: A hős irányítása alá kerül a megátkozott egység. A varázslat nem hat élőholtakra, elementálokra és mechanikus egységekre. Az átok időtartama 0.25*SpellPower-nyi kör. None Dark Magic: Nincs rá hatással. Basic Dark Magic: Nincs rá hatással. Advanced Dark Magic: Nincs rá hatással. Expert Dark Magic: Nincs rá hatással. | Destructive Magic
Destructive Magic |
A színtiszta pusztításra specializálódott mágiaosztály. Minden varázslat ami ide tartozik direkt sebzést okoz az ellenségnek. Ez lehet egy vagy több célpont, de akár az egész sereg is. |
1. Szint
|
|
Név: Eldritch Arrow Típus: Direkt sebzés Költség: 4 mana Hatás: A kiválasztott egységet sebzi. None Destructive Magic: 40+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 48+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 56+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 64+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Stone spikes Típus: Direkt sebzés Költség: 5 mana Hatás: Minden egységet sebez akik benne tartózkodnak a varázslat hatókörében. None Destructive Magic: 16+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 24+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 32+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 40+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
2. Szint
|
|
Név: Lightning Bolt Típus: Direkt sebzés Költség: 5 mana Hatás: A kiválasztott egységet sebzi. None Destructive Magic: 11*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 14*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 17*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Ice Bolt Típus: Direkt sebzés/sebzés Költség: 6 mana Hatás: A kiválasztott egységet sebzi. None Destructive Magic: 48+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 60+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 72+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 84+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
3. Szint
|
|
Név: Fireball Típus: Direkt sebzés Költség: 6 mana Hatás: Egy kiválasztott 3x3 négyzetnyi területen lévő lényeket sebzi. None Destructive Magic: 11*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 14*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 17*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Circle of Winter Típus: Direkt sebzés Költség: 7 mana Hatás: Minden egységet sebez akik benne tartózkodnak a varázslat hatókörében. None Destructive Magic: 48+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 60+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 72+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 84+12*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
4. Szint
|
|
Név: Chain Lightning Típus: Direkt sebzés Költség: 8 mana Hatás: 4 egységet sebez sorban, a kiválasztott lény (vagyis az 1.) a teljes sebzést szenvedi el, míg a soronkövetkezők mindig csak az előző sebzés felét. None Destructive Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 25*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Meteor Shower Típus: Direkt sebzés Költség: 8 mana Hatás: Egy kiválasztott 5x5 négyzetnyi területen lévő lényeket sebzi. None Destructive Magic: 15*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 15*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 25*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
5. Szint
|
|
Név: Implosion Típus: Direkt sebzés Költség: 9 mana Hatás: A kiválasztott egységet sebzi. None Light Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Light Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Light Magic: 20*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 40*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Armageddon Típus: Direkt sebzés Költség: 12 mana Hatás: A csatatéren lévő összes egységet sebzi. None Destructive Magic: 15*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Destructive Magic: 15*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Destructive Magic: 15*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Destructive Magic: 30*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
Summoning Magic
Summoning Magic |
Célja a csapatlétszám növelése. Ez történhet különféle lények megidézésével, vagy az elesett harcosok feltámasztásával. De találhatóak benne direkt sebzést okozó varázslatok is. |
1. Szint
|
|
Név: Fist of Wrath Típus: Direkt sebzés Költség: 5 mana Hatás: Megidéz egy mágikus öklöt ami a kiválasztott egységet sebzi. None Summoning Magic: 16+4*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Summoning Magic: 24+6*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Summoning Magic: 32+8*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Summoning Magic: 40+10*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Fire Trap Típus: Direkt sebzés Költség: 8 mana Hatás: A csatatéren véletlenszerűen mágikus robbanó aknák jelennek meg, ezek ellenség számára láthatalanok. 1 akna 40+10*SpellPower-nyi sebzést okoz. None Summoning Magic: 2 aknát idéz. Basic Summoning Magic: 4 aknát idéz. Advanced Summoning Magic: 6 aknát idéz. Expert Summoning Magic: 8 aknát idéz. |
2. Szint
|
|
Név: Raise Dead Típus: Feltámasztás Költség: 6 mana Hatás: Halott egységeket támaszt fel. Az élőhalott lények visszanyerik 'életüket', a többi egység csak a harc végéig van életben. None Summoning Magic: A kiválasztott egység 105+15*SpellPower élet értékében feléled Basic Summoning Magic: A kiválasztott egység 140+20*SpellPower élet értékében feléled Advanced Summoning Magic: A kiválasztott egység 175+25*SpellPower élet értékében feléled Expert Summoning Magic: A kiválasztott egység 210+30*SpellPower élet értékében feléled. |
|
Név: Wasp Swarm Típus: Direkt sebzés/Átok Költség: 5 mana Hatás: Megidéz egy méhrajt, ami a kiválasztott egységet sebzi és csökkenti annak kezdeményezési képességét. None Summoning Magic: 8+2*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Summoning Magic: 16+4*SpellPower-nyi sebzést okoz és 20%-kal csökkenti a kiválasztott egység kezdeményezési képességét. Advanced Summoning Magic: 24+6*SpellPower-nyi sebzést okoz és 40%-kal csökkenti a kiválasztott egység kezdeményezési képességét. Expert Summoning Magic: 32+8*SpellPower-nyi sebzést okoz és 60%-kal csökkenti a kiválasztott egység kezdeményezési képességét. |
3. Szint
|
|
Név: Earthquake Típus: Objektum sebzés Költség: 7 mana Hatás: Földrengést idéz elő ami sebzi a megtámadott vár falait. None Summoning Magic: Nincs rá hatással. Basic Summoning Magic: Nincs rá hatással. Advanced Summoning Magic: Nincs rá hatással. Expert Summoning Magic: Nincs rá hatással. |
|
Név: Phantom Forces Típus: Idézés Költség: 6 mana Hatás: Lemásol egy kiválasztott szövetséges egységet. None Summoning Magic: Maximum 4-es szintű lényeket tud lemásolni. Basic Summoning Magic: Maximum 5-es szintű lényeket tud lemásolni. Advanced Summoning Magic: Maximum 6-es szintű lényeket tud lemásolni. Expert Summoning Magic: Bármelyik lényünket le tudja másolni. |
4. Szint
|
|
Név: Firewall Típus: Direkt sebzés Költség: 8 mana Hatás: A csatatér kiválasztott pontján megidéz egy tűzfalat ami minden egységet sebez ami áthalad rajta. None Summoning Magic: 40+10*SpellPower-nyi sebzést okoz. Basic Summoning Magic: 40+10*SpellPower-nyi sebzést okoz. Advanced Summoning Magic: 40+10*SpellPower-nyi sebzést okoz. Expert Summoning Magic: 60+15*SpellPower-nyi sebzést okoz. |
|
Név: Summon Elementals Típus: Idézés Költség: 9 mana Hatás: Tűz, víz, föld, vagy légelementált idéz meg ami a hős oldalán fog harcolni None Summoning Magic: Az aktuális SpellPowernek megfelelő számú elementált idéz. Basic Summoning Magic: Az aktuális SpellPowernek megfelelő számú elementált idéz. Advanced Summoning Magic: Az aktuális SpellPowernek megfelelő számú elementált idéz. Expert Summoning Magic: Az aktuális SpellPower duplájának megfelelő számú elementált idéz. |
5. Szint
|
|
Név: Arcane Armor Típus: Áldás Költség: 10 mana Hatás: A kiválasztott hős köré egy mágikus pajzsot idéz ami elnyeli a sebzések bizonyos százalékát. None Light Magic: 25%-nyi sebzést nyel el. 270+30*SpellPower-nyi sebzés után a pajzs megszűnik. Basic Light Magic: 25%-nyi sebzést nyel el. 270+30*SpellPower-nyi sebzés után a pajzs megszűnik. Advanced Light Magic: 25%-nyi sebzést nyel el. 270+30*SpellPower-nyi sebzés után a pajzs megszűnik. Expert Summoning Magic: 50%-nyi sebzést nyel el. 270+30*SpellPower-nyi sebzés után a pajzs megszűnik. |
|
Név: Conjure Phoenix Típus: Idézés Költség: 20 mana Hatás: Egy Phoenix-t idéz a csatatérre ami a hős oldalán harcol. Egyszerre csak egy Phoenix tartózkodhat a csatamezőn.
Tulajdonságai: Attack: 10+2*SpellPower Defense: 10+2*SpellPower Damage: 10*SpellPower - 15*SpellPower Health: 300+30*SpellPower Initiative: 15 Speed: 7
None Summoning Magic: Nincs rá hatással. Basic Summoning Magic: Nincs rá hatással. Advanced Summoning Magic: Nincs rá hatással. Expert Summoning Magic: Nincs rá hatással. | Adventure Magic
Adventure Magic |
Azon varázslatok listája amelyeket a csatán kívűl,a térképen tudsz használni. Csapatmozgatások egyszerű és gyors módszereit ismerheted meg itt. |
2. Szint
|
|
Név: Vessel of Shalassa Típus: Harcon kívűl használható Költség: 4 mana Hatás: Megidéz egy üres hajót a hős mellett. (Kizárólag víz mellett használható) Követelmény: A hősnek minimum 1. szintűnek kell lennie. Mágia tudás nem szükséges. |
3. Szint
|
|
Név: Summon Creatures Típus: Harcon kívűl használható Költség: 0 mana Hatás: A legközelebbi városból egységeket teleportálhatunk a hős seregébe. (Mindegy egység 1 manába kerül) Követelmény: A hősnek minimum 10. szintűnek kell lennie. Mágia tudás nem szükséges. |
4. Szint
|
|
Név: Instant Travel Típus: Harcon kívűl használható Költség: 15 mana Hatás: A hőst és seregét teleportálhatjuk a térképen máshová. Követelmény: A hősnek minimum 15. szintűnek kell lennie. Mágia tudás nem szükséges. |
5. Szint
|
|
Név: Town Portal Típus: Harcon kívűl használható Költség: 20 mana Hatás: A hőst és seregét egy véletlenszerűen kiválasztott (a hős által birtokolt) városba teleportálja. Követelmény: A hősnek minimum 20. szintűnek kell lennie. Mágia tudás nem szükséges. Expert Summoning Magic: A hőst és seregét a legközelebbi (a hős által birtokolt) városba teleportálja. |
|